Vanaf 31 januari kan iedereen bij kijkopKOO terecht met vragen. Vragen die mensen in hun persoonlijk leven raken. En dat zijn vragen over veel verschillende onderwerpen. Die zijn samengevat in 6 thema’s: opleiding en werk, geldzaken, jeugd en gezin, wonen en vervoer, zorg en hulp, meedoen en meehelpen.
Koo staat onder meer voor coproductie: samenwerken met inwoners en samenwerking van verschillende partijen. Want achter Koo zitten veel professionele organisaties, vrijwilligers en wijkinitiatieven.
Samenwerking
Inwoners kunnen straks met een vraag bellen, kijken op een website of binnenlopen bij een van de wijkpleinen. Voor al die vragen, komt er één naam. Dat hebben we eerder afgesproken met de gemeenteraad.
Koo is de overkoepelende naam voor drie ingangen: telefoon, website en wijkpleinen. De naam hebben we na een zorgvuldig traject en samen met een aantal inwoners, vrijwilligers en belangenvertegenwoordigers gekozen.
Communicatie
Koo moet natuurlijk bekendheid krijgen. Vanaf 31 januari zijn daarom advertenties, posters en flyers te zien in ‘s-Hertogenbosch. In de communicatie staan inwoners centraal die hun verhaal doen aan de hand van een thema.
Verbetering
Koo is een samenwerking van gemeente ’s-Hertogenbosch, Juvans, Welzijn Divers, MEE en GGD. Inwoners kunnen hier nu natuurlijk ook al terecht met hun vragen. Maar, het blijkt niet altijd duidelijk voor hen waar zij hun vraag kunnen stellen. Samen zijn we bezig dit te verbeteren. Zodat inwoners niet alleen beter hun weg weten te vinden naar de juiste informatie en hulp. Maar ook dat zij sneller een antwoord hebben.